Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Almeida, Rita (Hrsg.); Behrman, Jere (Hrsg.); Robalino, David (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Weltbank |
Titel | The right skills for the Job? Rethinking training policies for workers. |
Quelle | Washington (2012), 169 S. |
Reihe | Human development perspectives |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-8213-8714-6 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Entwicklungsland; Arbeitskräftestruktur; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsloser; Arbeitsmarktpolitik; Niedrig Qualifizierter; Qualifikationsstruktur; Ausbildungsförderung; On-the-Job-Training; Betriebliche Weiterbildung; Weiterbildung; Weiterbildungsförderung; Internationaler Vergleich; Qualifikationsentwicklung; China; Singapur; Taiwan |
Abstract | Accumulation of human capital through acquisition of knowledge and skills is key to economic growth. And as a country develops, demand for higher-level cognitive skills increases, also for manual jobs. This book identifies the policies for vocational training, on the job training, and active labor market programs that better respond to labor market signals. (Author's abstract, IAB-Doku) . Contents: David Robalino, Rita Almeida: Overview (11-48); David Robalino, Rita Almeida, Jere Behrman: Policy framework - the economic rationale for skills development policies (49-66); Jee-Peng Tan; Yoo-Jeung Joy Nam: Pre-Employment technical and vocational education and training - fostering relevance, effectiveness, and efficiency (67-103); Rita Almeida, Yoonyoung Cho: Employer-provided training - patterns and incentives for building skills for higher productivity (105-132); Training programs for the unemployed, low-income, and low-skilled workers (133-169)." |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2013/2 |